Your browser does not support JavaScript! Veelgestelde vragen | MedicAnimal.nl
Ga naar inhoud Ga naar navigatie
Zoek voor voer, speelgoed, supplementen, enz.
Wij hebben alles wat u nodig heeft voor een gezond, en blije hond of kat!
Voorgestelde producten
  • MedicAnimal - care with a conscience

Veelgestelde vragen

Wij realiseren ons dat online winkelen frustrerend en onoverzichtelijk kan zijn. Vandaar dat wij geprobeerd hebben om alle onderwerpen die mogelijkerwijs voor problemen kunnen zorgen, in kaart te brengen. Deze worden hieronder gedetailleerd beschreven en beantwoord. Mocht u uw gezochte antwoord(en) hier niet kunnen vinden, aarzel dan niet om via de chat onze klantenservice om assistentie te vragen. Of neem simpelweg contact met ons op.

Informatie over geneesmiddelen voor dieren

Het College ter Beoordeling van Geneesmiddelen (CGB) beschikt over een complete diergeneesmiddelen databank. Hier vindt u informatie over alle diergeneesmiddelen die in Nederland geregistreerd zijn. U kunt via diverse zoekingangen de belangrijkste gegevens van een geneesmiddel opzoeken, waaronder de SPC. Deze informatie kunt u vinden op de website van het CGB.

Bij bestellingen van € 35,- of minder brengen wij een bedrag van € 2,99 aan verzendkosten in rekening. Voor een overzicht van onze verzendkosten buiten Nederland verwijzen wij u door naar onze verzendkosten pagina.
Bestellingen binnen Nederland met een gewicht van meer dan 1kg hebben een levertijd van 2-4 werkdagen. Voor bestellingen lichter dan 1kg is dit 2-6 werkdagen. LET OP: Deze levertijden zijn indicatief en duiden op de levertijd na het verlaten van ons warenhuis. We doen altijd onze uiterste best om u zo snel mogelijk uw bestelde producten te leveren. Bekijk ook ons volledige overzicht voor verzendingen buiten Nederland. Wij versturen geen bestellingen in het weekend.
Bestellingen zwaarder dan 1kg worden via een pakketdienst verzonden. Alle orders met een gewicht minder dan 1kg verzenden wij via briefpost. Receptplichtige medicijnen worden altijd aangetekend verstuurd.
Sommige producten vereisen speciale maatregelen als gekoeld verzenden. Houd er rekening mee dat wij niet in staat zijn dit soort goederen op vrijdag te versturen. Daarnaast is het uw verantwoordelijkheid ervoor te zorgen dat iemand in staat is de goederen te ontvangen als deze bezorgd worden. Deze producten verzenden wij via een aangetekende 24 uurs dienst.
In de e-mail die u van ons ontvangt ter bevestiging van het verzenden van uw bestelling vindt u informatie over het online volgen van uw bestelling en uw Track & Trace code. Het volgen van uw bestelling kan via de website van DPD.
Het kan zo zijn dat het 24 uur duurt voordat de Track & Trace informatie van uw bestelling beschikbaar is op de website van DPD.
Mocht u al langer op uw bestelling wachten dan de eerder vermelde leveringstijden (2-4 dagen of 2-6 dagen), aarzel dan niet om met ons contact op te nemen.
Als eerste kunt u van de bijgeleverde Track & Trace informatie gebruik maken om uw bestelling online te volgen via de website van DPD. Mocht blijken dat uw pakket al afgeleverd had moeten zijn, raden wij aan om te controleren of het opgegeven bezorgadres en mogelijke bezorginstructies juist zijn.
Indien er alsnog vragen blijven bestaan, of heeft u geen Track & Trace code ontvangen omdat uw bestelling via briefpost is verzonden, kunt u altijd contact opnemen met onze klantenservice.
Mocht u niet thuis zijn als onze pakketdienst uw bestelling bezorgd, zullen zij proberen uw bestelling bij uw buren af te geven. Ook komt het voor dat het pakket op een veilige locatie uit het zicht wordt achtergelaten. Als deze beide opties niet mogelijk zijn zal de bezorger informatie bij u achterlaten om (online) een nieuwe bezorgafspraak te maken. U kunt dan zowel de dag, het tijdstip als het bezorgadres opnieuw aangeven (kleine, niet aangetekende briefpost zal uiteraard gewoon door de brievenbus worden gedeponeerd). In het geval van aangetekende briefpost, de verzendwijze van o.a alle receptplichtige medicijnen, zal de postbode informatie bij u achterlaten om contact met hen op te nemen.
Wij adviseren u altijd de staat van dienst van uw pakket te controleren voordat u het aanneemt. Bekijk zowel de binnen- als buitenkant en zorg dat u tevreden bent. Als uw bestelling (extreem) beschadigd is kunt u het beste het pakket weigeren en de bezorger instrueren het pakket naar ons terug te sturen. Neem daarna direct contact op met onze klantenservice zodat wij u een vervangend product(en) kunnen toesturen.
Mocht u uw bestelling hebben geaccepteerd voordat u er achter kwam dat het product beschadigd is, of het pakket was bij u of uw buren achtergelaten terwijl u niet thuis was, vragen wij u een foto te maken van de beschadigde producten en zo snel mogelijk met ons contact op te nemen. Dit stelt ons in staat de nodige actie te ondernemen en de producten opnieuw naar u te versturen of u volledig te vergoeden. Houd er rekening mee dat volgens ons retouren beleid het voor alle beschadigde producten geld dat wij binnen 60 dagen na bestelling een melding dienen te ontvangen dat het product beschadigd is. Anders behouden wij het recht om uw verzoek te weigeren.
Neem gelieve contact met ons op binnen 60 dagen na ontvangst van uw bestelling. Wij vragen u vriendelijk om zowel uw bestelnummer als factuurnummer bij de hand te houden aangezien wij voor beide zullen vragen (laatstgenoemde in verband met kwaliteitscontrole). Vervolgens wij kunnen wij het juiste of missende product naar u verzenden en uw informeren over het retourneren van mogelijk verkeerde producten.
Allereerst vragen wij u om te controleren dat onze e-mail niet in uw spam/ongewenst inbox terecht is gekomen. Om dit te voorkomen raden wij u aan om [email protected] aan uw contactpersonen toe te voegen. Als blijkt dat onze e-mail definitief niet is aangekomen, kunnen er een aantal redenen voor de vertraging zijn: Bestellingen worden alleen van maandag tot en met vrijdag verzonden. Indien uw bestelling in het weekend is gedaan zal deze op de eerstvolgende werkdag worden verzonden. Als u bestelling producten bevat waarvoor een recept vereist is, kunnen wij uw bestelling niet verzenden voordat wij uw recept hebben ontvangen. Om te controleren of uw bestelling een recept vereist verwijzen wij u naar de bevestigings e-mail van ons waarin wij meedelen dat uw bestelling juist is ontvangen. Voor meer informatie over het bestellen van receptplichtige producten kunt u terecht op de betreffende pagina. Als u al wel een recept naar ons heeft opgestuurd, kan het voorkomen dat uw recept niet alle wettelijk verplichte informatie bevat en wij genoodzaakt zijn met uw dierenarts contact op te nemen. Mocht dit niet op dezelfde werkdag lukken, zal onze apotheek u hier per e-mail over informeren. Gelieve daarom te controleren of u deze e-mail wellicht heeft ontvangen. Uw product hebben wij niet meer in voorraad. In deze gevallen zal u hier per e-mail over worden geïnformeerd. Gelieve daarom te controleren of u deze e-mail wellicht heeft ontvangen. U betaling is niet correct verlopen of de bestelling niet goed afgerond. Wederom zullen we u hier per e-mail van op de hoogte stellen en vragen wij u te controleren of deze e-mail wellicht door u ontvangen is.

Als geen van bovenstaande voor u van toepassing is en wij niet middels een andere manier u geprobeerd hebben te bereiken, zal onze klantenservice u graag te woord staan.

Receptplichtige geneesmiddelen staan tijdens de behandelding en verzending onder strikte regelgeving. Vandaar dat bestellingen die dit soort producten bevatten verschillen van de overige bestellingen. Hieronder vindt u de antwoorden op de meest gestelde vragen omtrent bestellingen waarvoor een recept vereist is.

Bij MedicAnimal kunt u eenvoudig en snel medicijnen voor uw (huis)dier bestellen, ongeacht uw woonplaats of bij welke dierenarts of kliniek u staat ingeschreven, via de volgende 3 stappen:
  • 1: Vraag uw dierenarts een recept voor het gewenste product uit te schrijven.
  • 2: Bestel uw medicijn via onze website en schrijf uw 7 cijferig bestelnummer op uw recept.
  • 3: Stuur ons het originele recept per post: wij mogen alleen originele recepten die per post worden verzonden accepteren.

Postadres:
MedicAnimal.nl
Afdelin Recepten
Hermelijnweg 20
4877 AE Etten-Leur
“Voor dit product is in Nederland een recept nodig” zal in rood lettertype prominent op de productpagina aanwezig zijn. Daarnaast zal u ook een e-mail van ons ontvangen met meer uitleg over de nodige vervolgstappen.
In Nederland zijn de recepten twee weken geldig na de dag van uitschrijven:
Uw dierenarts mag van de volgende producten een hoeveelheid uitschrijven dat voldoende is voor de behandeling van 1 jaar:
  • Ontwormers
  • Medicijnen tegen parasieten (vlooien en teken)
  • Anti-schimmel medicatie
  • Kalmeringsmiddelen
Voor alle overige diergeneesmiddelen mag uw dierenarts een hoeveelheid voorschrijven dat voldoende is voor de behandeling van 1 maand.
Er zijn een aantal gegevens die op uw recept aanwezig dienen te zijn voordat wij deze mogen accepteren:
  • Vergeet niet uw bestelnummer bovenaan het recept te noteren
  • Volledige adres gegevens van uw dierenarts (naam, adres, telefoonnummer, etc...)
  • Datum van uitgifte
  • Uw gegevens (naam, adres, telefoonnummer, etc...)
  • Naam en soort (ras) van uw huisdier
  • Naam van het diergeneesmiddel
  • Wachttijd (indien van toepassing)
  • Hoeveelheid, dosering, gebruik en behandelduur (inclusief het aantal herhalingen)
  • Handtekening en stempel van uw dierenarts
Uitsluitend ons team van dierenartsen en geliceerde dierapothekers zal uw recept behandelen.
Soms komt het voor dat uw recept incompleet is (de datum ontbreekt bijvoorbeeld) of dat het handschrift van de dierenarts extreem moeilijk te lezen is. In deze gevallen zijn wij wettelijk gecertificeerd om met uw dierenarts in contact te treden en de echtheid van het recept te controleren of het recept aan te vullen. Als dit is afgerond zal uw bestelling spoedig naar u worden verzonden.
In het zeldzame geval dat het niet mogelijk is het recept aan alle wettelijke eisen te laten voldoen, zullen wij direct met u contact opnemen om de voor u meest prettige oplossing te vinden.
Herhaalrecepten worden alleen aanvaard voor een maximale behandeling van 1 jaar voor:
  • Ontwormers
  • Medicijnen tegen parasieten (vlooien en teken)
  • Anti-schimmel medicatie

Als uw (huis)dier herhaal medicatie nodig heeft, wees er dan zeker van dat uw dierenarts dit correct op het recept aangeeft. Dit stelt u in staat om alle benodigde herhalingen te bestellen zonder opnieuw een recept naar ons op te sturen. Nadat u alle herhalingen van onze heeft ontvangen, is het recept niet meer geldig.
Om veiligheidsredenen worden alle medicijnen aangetekend verzonden. Over het algemeen zal dit middels briefpost zijn met uitzondering van zware bestellingen welke via koerier worden geleverd.

Als u een bestelling wilt annuleren of producten wilt retourneren zullen wij ons uiterste best doen om dit proces zo makkelijk mogelijk voor u te maken. Voor retouren en annuleringen, neem gelieve contact op met onze klantenservice.

Medicijnen Helaas verbiedt de wet ons om het retourneren van medicijnen te accepteren. Het enige wat wij voor u kunnen betekenen is het correct vernietigen van de medicatie.
Wel zullen wij bij fouten vanaf onze kant (bijvoorbeeld als het verkeerde product naar u is verzonden) retouren binnen 60 dagen accepteren zodat wij de fout correct kunnen herstellen. Overige producten Mocht u voor wat voor reden dan ook niet tevreden zijn met uw bestelling, kunt u de product(en) zonder problemen retourneren indien u ons hier binnen 14 werkdagen na ontvangst over informeert. Het product dient wel in de originele verpakking en niet geopend te zijn en een staat van dienst te hebben die het ons toelaat het product opnieuw te verkopen. Mogelijke kosten verbonden aan het terugsturen zullen voor uw rekening zijn. Tevens accepteren wij alleen producten die bij ons zijn aangeschaft.
Als uw bezorgadres buiten de EU is, zullen wij opnieuw bezorgkosten in rekening brengen. Indien het retouren het resultaat is van een fout van onze kant, zullen wij het terugsturen accepteren als wij het product binnen 60 dagen na het bestellen weer ontvangen.
Retouren of restitutie verzoeken die niet aan de hierboven vermelde voorwaarden voldoen zullen wij niet accepteren.
Afhankelijk van uw bank zijn vertragingen bij het ontvangen van uw resitutie niet ongewoon. Mocht het bedrag echter na 10 werkdagen nog niet op uw rekening staan, vragen wij u contact op te nemen met onze klantenservice zodat wij het probleem voor u kunnen uitzoeken.
Voordat u een bestelling kunt plaatsen heeft u een profiel bij ons nodig. Nadat uw profiel is aangemaakt, kunt u gemakkelijk al uw bestellingen bekijken, uw gegevens inzien en wijzigen en sneller bestellingen plaatsen.
Om een profiel aan te maken, selecteert u "inloggen" rechts bovenaan elke pagina en vult u simpelweg de benodigde gegevens in. Wij maken u er graag op attent dat onze website hoofdletter gevoelig is en u altijd uw e-mail adres en wachtwoord dient in te vullen precies zoals de eerste keer is opgegeven.
Selecteer "inloggen" rechts bovenaan elke pagina. In het linker invulveld (bestaande klant) vult u vervolgens uw e-mail adres en wachtwoord in en klikt u op "inloggen". Nadat u eenmaal bent ingelogd kunt u rechts bovenaan elke pagina "mijn profiel" selecteren. Vervolgens kunt u vanaf deze pagina:
  • Uw persoonlijke gegevens en wachtwoord wijzigen
  • De gegevens van uw dier(en) wijzigen
  • Uw betaalgegevens wijzigen
  • Uw introducés bekijken
  • Uw berichten bekijken

Door “bestelgeschiedenis” te selecteren, kunt u alle informatie over uw huidige of afgeronde bestellingen inzien en deze bestellingen gemakkelijk opnieuw maken.
Inloggen gebeurd via het aan ons opgegeven e-mail adres. Als u niet meer kunt herinneren welk e-mail adres u aan ons heeft opgegeven kunt een ons een e-mail ([email protected]) sturen met daarin uw volledige naam en adres (zoals opgegeven aan ons) zodat wij ons best kunnen doen te achterhalen welk e-mail adres van u bij ons bekend is.
Helaas kunnen wij het e-mail adres wat u gebruikt tijdens het inloggen niet wijzigen en zal dus hetzelde blijven als wat u initieel heeft opgegegeven.
Het e-mail adres wat u gebruikt heeft tijdens het openen van uw profiel kunt u nog steeds gebruiken om in te loggen. Wel dient u het nieuwe e-mail adres aan ons door te geven doormiddel van het aanpassen van uw persoonlijke gegevens aangezien wij dit nieuwe e-mail adres zullen gebruiken voor alle toekomstige communicatie (uw initieel opgegeven e-mail adres zal hierna nog steeds nodig zijn om in te loggen).
Als u uw wachtwoord bent vergeten, selecteert u "inloggen" rechts bovenaan de pagina en klikt vervolgens op "wachtwoord vergeten?" links in het midden op de pagina. Er zal gevraagd worden om uw e-mail adres in te vullen zodat er een nieuw wachtwoord kan worden aangemaakt.
Een nieuw wachtwoord zal automatisch worden aangemaakt en naar u via e-mail worden verzonden. Gebruik dit nieuwe wachtwoord om in te loggen. Als u eenmaal weer toegang heeft tot uw profiel raden wij u aan om uw wachtwoord weer te wijzigen ter bevordering van de veiligheid.
Wijzig uw wachtwoord via "mijn profiel" - "verander wachtwoord".
Dit kan komen omdat u probeert in te loggen met het verkeerde e-mail adres. Wij raden u aan de verschillende e-mail adressen die u bezit allemaal te proberen. Als dit ook niet werkt vragen wij u een e-mail ([email protected]) te sturen met daarin uw volledige naam en adres (zoals opgegeven aan ons) zodat wij ons best kunnen doen u van de juiste informatie te voorzien.
U kunt dit eenvoudig doen door naar "mijn profiel" te gaan. Vervolgens kunt u bij uw contactgegevens het bezorgadres wijzigen door op "wijzigen" te klikken en de wijzigingen op te slaan.
Een andere optie is om een nieuw adres toe te voegen bij stap 2 van het bestelproces (tijdens het selecteren van het bezorgadres).
Door naar “mijn profiel" te gaan, "introducee programma" te selecteren en de instructies te volgen.
Dit doet u door "inloggen" te selecteren rechts bovenaan de pagina. Als u nog geen profiel heeft aangemaakt kunt de volgende instructies volgen.
Het zoeken naar de producten die u voor ogen heeft kan door gebruik te maken van onze categorieën structuur of de zoekfunctie (te vinden rechts bovenaan de pagina) in te schakelen.
zoekfunctie
Mogelijke zoektermen zijn merknaam (bv. Royal Canin), productnaam (bv. Royal Canin Veterinary Diet Urinary voor katten), een deel van een productnaam (bv. Urinary katten of Urinary), of producttype (bv. shampoo). Als u het juiste product niet direct kunt vinden, raden wij u aan om een combinatie van de hierboven genoemde zoektermen te proberen. categorieën
U kunt ook gebruik maken van onze categorie structuur. Bijvoorbeeld, als u op zoek bent naar Royal Canin Veterinary Diet Renal voor honden, gaat u naar "honden", selecteert u de sub-categorie "dieetvoer" klik op "Veterinary Diet" en kies het juiste product.
Selecteer het juiste product en plaats het in uw winkelwagentje.
Als u eenmaal producten in uw winkelwagentje heeft geplaatst selecteert u "winkelwagentje" in het hoofdmenu boven aan de pagina waar u een lijst van de geselecteerde producten ziet en door kan gaan met bestellen.
Als u gebruik wilt maken van een promotiecode vult u die in onder de "speciale aanbiedingen" sectie. Ook kunt u producten verwijderen of aantallen aanpassen.
Tot slot selecteert u "doorgaan".
U kunt ervoor kiezen om het bezorgadres wat al gekoppeld is aan uw account te gebruiken of indien nodig een nieuw bezorgadres toevoegen.
Voor meer informatie over betalen, verwijzen wij u naar deze pagina.
Controleer nog eenmaal alle gegevens en bevestig de bestelling.
Na het afronden van de bestelling voorzien wij u van een bestelnummer in de vorm van: #123456. Uw bestelnummer zal ook in uw bevestigins e-mail staan die u binnen enkele ogenblikken na het bevestigen van uw bestelling van ons ontvangt.
Alle informatie betreffende uw bestelling en oudere bestellingen kunt u inzien door "bestelgeschiedenis" te selecteren (te vinden rechts bovenaan de pagina).
Als uw bestelling eenmaal is bevestigd en goedgekeurd, kunt u deze alleen wijzigen of annuleren als u nog op dezelfde dag contact met ons opneemt. Indien u een bestelling in het weekend heeft geplaatst, dient u dit gelijk op maandag te doen.
Uiteraard kunt u bij ons telefonisch bestellingen plaatsen. Neem hiervoor contact op met onze klantenservice die u graag te woord staan.
Wij bieden u de volgende betaalmethoden:
  • iDeal
  • Creditcard
  • PayPal
Absoluut!
Wij besteden de groots mogelijk zorg om te garanderen dat elke bestelling die gedaan wordt op medicAnimal.com 100% veilig is. Al uw gegevens worden geëncrypteerd en de vertrouwelijkheid van iedere transactie is van hoogste prioriteit. Het incrypteren van de informatie die wordt uitgewisseld tijdens het betalen gaat via het zogenoemde SSL Protocol. Dit zorgt ervoor dat uw informatie niet gedetecteerd, verstoord of op welke manier dan ook gebruikt kan worden door derde partijen. Tot slot kunnen wij trots vermelden dat onze website is goedgekeurd door de gespecialiseerde beveiligingsbedrijven ControlScan and VeriSign Trusted waardoor we hun logo consistent op onze website mogen vertonen.
Telefonisch uw betaling regelen is geen enkel probleem. Neem hiervoor contact op met onze klantenservice.
Mocht het betalen niet lukken, vragen wij u ten eerste er zeker van te zijn dat alle door u ingevulde informatie juist is. Let hierbij ook op het CVC code en of de creditcard die u gebruikt niet verlopen is of in het verleden als gestolen was opgegeven.
Het kan voorkomen dat u moeilijkheden ondervind in verband met veiligheidsredenen. Dit, aangezien onze website al uw informatie dient te beschermen en in het geval van systeemfouten wij dit niet kunnen garanderen en genoodzaakt zijn uw betaling of zelfs hele bestelling stop te zetten. Wij vragen u contact op te nemen met de klantenservice zodat zij u verder kunnen helpen.
U kunt eenvoudig uw promotiecode gebruiken. Verzilver uw kortingscode onderaan in de check-out pagina. Na het invullen van een geldige code en het klikken op de "verzilver kortingsbon" knop wordt uw korting automatisch berekend en uw totaalbedrag aangepast.
Als uw profiel beschikt over een voucher, plaats uw bestelling als gebruikelijk. Voordat u een betaalmethode kiest bieden wij u de mogelijkheid om van uw voucher(s) gebruik te maken. U kunt ervoor kiezen om de gehele voucher te gebruiken of alleen een deel te verzilveren. Afhankelijk van de keuze hoeveel van de voucher u wilt gebruiken, ziet u dit bedrag vermindert op uw totaalbedrag.
Om te kijken of u over een voucher beschikt, kunt u het gemakkelijkst inloggen op uw profiel waar u onder het kopje "introducees" alle vouchers die u tot uw beschikking heeft zult vinden. Ook zullen uw vouchers automatisch beschikbaar zijn om te selecteren tijdens het betalen.
Indien u een introducé bij ons heeft geïntroduceerd maar de voucher niet heeft ontvangen, kan het zijn dat uw introducé niet gebruik heeft gemaakt van de benodigde link uit uw e-mail of uw ID nummer niet correct heeft ingevuld tijdens het aanmaken van zijn of haar profiel. Als dit het geval is kunnen wij dit voor u oplossen maar hebben wij wel de naam en het adres van uw introducé nodig of het betreffende bestelnummer.